לימוד אוז - זהות יהודית

לעולם לא חשבתי שלהיות יהודי זה רק ענין של קטגוריה - אומרים לנו - נולד יהודי, ימות יהודי - חבילה שנושאים לכל החיים.

אבל להיות יהודי זה לא רק ענין של 'דרך אגב אני יהודי' - משום שהקטגוריה הזו הינה חסרת משמעות אלא אם ישנה מוכנות לעשות משהו בגינה.

אז מה המשמעות של להיות יהודי? כל מה שנראה לך, כל מה שרלוונטי ליהדות שלך - יום חג, יום אבל, פילוסופיה, או אולי אפילו שיכות לארגון או גורל יהודי כזה או אחר.

אחד הדברים היפים ב'לימוד' (שבאוסטרליה נקרא 'לימוד אוז') הוא בהיותו שלוחה של המשמעות של להיות יהודי.
לימוד אוז סידני - יום בו כולנו למדים
אנחנו מתכנסים יחדו אחת לשנה. אנחנו לומדים ומלמדים זה את זו מהיא המשמעות של להיות יהודי, ולאיזה כיוון אחרים החליטו לקחת את זה. אנחנו פוגשים אנשים מעניינים שמוצאים משמעויות חשדות וישנות של פילוסופיה יהודית - מודרנית ועתיקה, פוגשים אומנים שמכניסים חיים מחדש למסורות עתיקות זמנים, ואחרים שבונים אמנות מודרנית בת זמננו תחת המטריה של היהדות. זו הזדמנות להתאחד עם קבוצת אנשים שרואים את העולם בצורה יותר כוללת - מה המשמעויות? כיצד? אנו למדים על הפוליטיקה בת זמננו והיסטורית ומה מדגיש אותה.

החוויה של 'לימוד' מאפשרת הבנה עמוקה של חיים מלאים וחיי רוח, שבה המושג 'להתכנס ביחד' מקבל כח משמעותי ומנוף לאיך היהודים עושים דברים אחרת.
לימוד אוז סידני - תרבות יהודית כוללת גם מוסיקה והופעות

לעיתים להיות ב'לימוד' זה כמו תנועת נוער למבוגרים - כולם באותה הרמה, עין בעין, לומדים ולמדים. לימוד כשמו כן הוא - חוויות לימוד.

זה כיף, זה עכשוי והכל על טהרת רוח ההתנדבות.

יום לימוד מתקיים השנה בתאריך 15 ליוני 2014 באוניברסיטת NSW בסידני. מידע נוסף ניתן לקבל בקישור הזה. תוכלו גם לעקוב אחרי הפעילות וההודעות בעמוד הפייסבוק שלנו, או בטוויטר, או פשוט לעקוב אחרי התג -
#YomLimmud2014

לימוד אוז סידני - קהל מכל שכבות הגיל
להתראות באירוע!

מאמר זה הינו תרגום לעברית של המאמר שפורסם לראשונה באנגלית - ולאור דרישת הקהל מפורסם כאן גם בעברית.

Comments